top of page
_edited_edited.png

CE CREDEM

Ca  principii de credinţă, Biserica BETANIA acceptă Sfânta Scriptură - Biblia,  Cuvântul revelat ÅŸi inspirat al voii lui Dumnezeu ca normă atotsuficientă de credinţă ÅŸi practică, adoptând, ca fundamentale, următoarele principii de credinţă:

 

1. SINGURUL DUMNEZEU ADEVÄ‚RAT

Singurul Dumnezeu adevărat s-a revelat pe Sine ÎnsuÅŸi ca etern autoexistent „Eu Sunt“, Creator al Cerului ÅŸi al Pământului ÅŸi Răscumpărător al omenirii. Mai mult decât atât, El s-a descoperit pe Sine ÎnsuÅŸi ca întruchipare a principiilor de relaÅ£ie ÅŸi uniune a trei persoane: Dumnezeu Tatăl, Dumnezeu Fiul ÅŸi Dumnezeu Duhul Sfânt, coexistente, cosubstanÅ£iale ÅŸi coeterne, egale în dreptate, înÅ£elepciune, putere, bunătate ÅŸi sfinÅ£enie. (Deuteronom 6:4; Isaia 43:10, 11; Matei 28:19; Luca 3:22)

​

2. DIVINITATEA ÅžI UMANITATEA DOMNULUI ISUS HRISTOS

Domnul Isus Hristos este Fiul lui Dumnezeu. Scriptura declară: 

a.    Eternitatea Domnului Isus (Ioan 1:1, Mica 5:2).

b.    NaÅŸterea Lui din fecioară (Matei 1:23; Luca 1:31, 35).

c.    Umanitatea Domnului Isus (Ioan 4). 

d.    ViaÅ£a Sa fără păcat (Evrei 7:26; 1 Petru 2:22).

e.    Minunile Sale (Fapte 2:22; 10:38).

f.    Lucrarea Sa de substituire pe Cruce (1 Cor.15:3; 2 Cor.5:21).

  1. Învierea Sa din morÅ£i, în trup (Matei 28:6; Luca 24:39; 1 Cor.15:4).

  2. ÎnălÅ£area Sa la dreapta lui Dumnezeu (Fapte 1:9, 11; 2:33; Filipeni 2:9-11; Evrei 1:3).

  3. Revenirea ca Judecător (Fapte 17.31)

Christos S-a făcut Om prin Sfânta Fecioară, unind ambele naturi, Dumnezeu ÅŸi om într-o singură persoană, niciodată divizată, fiind un singur Christos, Dumnezeu adevărat ÅŸi Om perfect, a suferit, a fost crucificat, a murit , a fost îngropat, a înviat ÅŸi a fost înălÅ£at, pentru a ne împăca cu Tatăl ÅŸi a făcut ispăşire atât pentru păcatul originar cât ÅŸi pentru păcatele comise.

​

​3. PERSOANA DUHULUI SFÂNT

 Duhul Sfânt vine de la Tatăl ÅŸi de la Fiul ÅŸi este Dumnezeu veÅŸnic ÅŸi adevărat.

 

4. SFÂNTA  SCRIPTURÄ‚

Scrierile Scripturii, atât Vechiul, cât ÅŸi Noul Testament, (66 de cărÅ£i) sunt inspirate de Dumnezeu ÅŸi reprezintă revelaÅ£ia lui Dumnezeu pentru om, norme  de credinţă ÅŸi conduită infailibile, autoritare ÅŸi demne de încredere (2 Timotei 3:15-17; 1 Tesal. 2:13; 2 Petru 1:21).

 

5. OMUL

Omul a fost creat făptură inocentă, după chipul ÅŸi asemănarea lui Dumnezeu.  Prin neascultare ÅŸi încălcarea voluntară a poruncii lui Dumnezeu, omul a căzut, aceasta atrăgând după sine moartea fizică ÅŸi moartea  spirituală, care înseamnă separarea  de Dumnezeu (Genesa 1:26, 27; 2:17; 3:6; Romani 5:12-19), fără a mai putea restabili părtăşia cu Dumnezeu prin eforturi proprii.

 

6. MÂNTUIREA OMULUI

Singura cale de mântuire ÅŸi răscumpărare a omului este prin jertfa ispăşitoare a Domnului Isus Hristos, Fiul lui Dumnezeu (Romani 3:25).

a.    CONDIÅ¢II PENTRU MÂNTUIRE: Mântuirea se primeÅŸte prin pocăinţă înaintea lui Dumnezeu ÅŸi prin credinţă în Domnul Isus Hristos, prin spălarea naÅŸterii din nou ÅŸi prin înnoirea făcută de Duhul Sfânt. Fiind justificat prin har, prin credinţă, omul devine moÅŸtenitor al Împărăţiei lui Dumnezeu ÅŸi al vieÅ£ii veÅŸnice (Luca 24:47; Ioan 3:3; Romani 10:13-15; Efeseni 2:8; Tit 2:11; 3:5-7).

b.    EVIDENÅ¢A MÂNTUIRII: EvidenÅ£a interioară a mântuirii este mărturia directă a Duhului (Romani 8:16). EvidenÅ£a exterioară  este o viaţă de neprihănire ÅŸi  sfinÅ£enie (Efeseni 4:24; Tit 2:12).

​

7. SFINÅ¢IREA 

SfinÅ£irea începe odată cu înnoirea făcută de Duhul Sfânt ÅŸi este desăvârÅŸită în glorificare. Aceasta este lucrarea instantanee a harului, dar ÅŸi  o atitudine continuă de separare de tot ceea ce este rău ÅŸi de dedicare lui Dumnezeu, reflectată în trăirea unei vieÅ£i curate (Romani 12:1,2; 1 Tesal. 5:22;  Evrei 13:12). Scriptura ne învaţă să trăim o viaţă de „sfinÅ£ire, fără care nimeni nu va vedea pe Dumnezeu“ (Evrei 12:14). Prin puterea Duhului Sfânt noi  ascultăm de porunca lui Dumnezeu: „FiÅ£i sfinÅ£i, căci Eu sunt sfânt“ (1 Petru 1:15,16 Romani 6:1-13; 8:1,2,13-14; Galateni 2:20; Filipeni 2:12,13; 2 Petru 1:5).

 

8. BOTEZUL ÎN DUHUL SFÂNT

a. ConsideraÅ£ii generale. ToÅ£i credincioÅŸii trebuie să dorească cu înflăcărare ÅŸi să caute cu deplină sinceritate  ÅŸi convingere făgăduinÅ£a Tatălui, botezul în Duhul Sfânt, conform promisiunii Domnului Isus Hristos.  Scopurile Botezului în Duhul Sfânt sunt: împuternicirea pentru lucrare, acordarea darurilor ÅŸi folosirea lor în lucrarea de slujire (Luca 24:49; Fapte 1:4,8; 1 Corinteni 12:1-31), precum ÅŸi o consacrare sporită pentru Dumnezeu, o dedicare deosebită pentru lucrarea Lui (Fapte 2:43; Evrei 12:28) ÅŸi o dragoste activă pentru Hristos, pentru Cuvântul Său ÅŸi pentru cei pierduÅ£i (Marcu 16:20).

Botezul în Duhul Sfânt  este o experienţă distinctă ÅŸi ulterioară  naÅŸterii din nou (Fapte 8:12-17; 10:44-46; 11:15,16; 15:7-9). 

b. EvidenÅ£a iniÅ£ială a botezului în Duhul Sfânt. Botezul credincioÅŸilor în Duhul Sfânt este evidenÅ£iat,  prin vorbiriea în alte limbi după cum  dă Duhul.  (Fapte 2:4). Vorbirea în limbi este manifestarea darului vorbirii în felurite limbi (1 Corinteni 12:4-10, 28).

 

9. BISERICA

Biserica este Trupul lui Hristos, formată din totalitatea oamenilor născuÅ£i din nou, unde locuieÅŸte Dumnezeu prin Duhul Sfânt. 

Biserica locală este expresia vizibilă  a bisericii universale. 

Scopul întreit al bisericii este închinarea, edificarea ÅŸi multiplicarea.

 

10. OFICIILE BISERICII
  1. BOTEZUL ÎN APÄ‚:  Botezul în apă, prin scufundare, este poruncit de Scriptură. ToÅ£i cei care se pocăiesc ÅŸi cred în Isus Hristos ca Mântuitor ÅŸi Domn personal ÅŸi au experimentat naÅŸterea din nou urmează să fie botezaÅ£i în Numele Tatălui, al Fiului ÅŸi al Sfântului Duh. Astfel, ei mărturisesc public că au fost înviaÅ£i împreună cu Hristos la o viaţă nouă (Matei 28:19; Marcu 16:16; Fapte 10:47,48; Romani 6:4).

Botezul în apă este manifestarea vizibilă a intrării în Biserică.

  1. SFÂNTA COMUNIUNE: Cina Domnului, compusă din două elemente - pâine ÅŸi rodul viÅ£ei, este simbolul care înfăţiÅŸează părtăşia noastră la natura divină a Domnului nostru Isus Hristos (2 Petru 1:4) ÅŸi o aducere aminte a suferinÅ£elor ÅŸi morÅ£ii Sale (1 Corinteni 11:26), fiind poruncită tuturor credincioÅŸilor „până va veni El!“

Participarea la Cina Domnului aduce prin credinţă binecuvântarea reală a actului simbolizat.

 

11. VINDECAREA DIVINÄ‚

Vindecarea divină este parte integrantă a Evangheliei. Eliberarea de boală este posibilă ca efect al ispăşirii, fiind accesibilă tuturor credin­cioÅŸilor (Isaia 53:4, 5; Matei 8:16, 17; Iacov 5:14-16).  

​

12. LUCRURILE DIN URMÄ‚

a. SPERANÅ¢A BINECUVÂNTATÄ‚

Învierea din morÅ£i a celor care au adormit în Hristos ÅŸi strămutarea lor împreună cu cei care vor fi încă în viaţă la venirea Domnului, este speranÅ£a iminentă ÅŸi binecuvântată a bisericii (1 Tesal. 4:16, 17; Romani 8:23; Tit 2:13; 1 Corinteni 15:51,52). A doua venire a lui Hristos include răpirea sfinÅ£ilor, urmată de reîntoarcerea vizibilă a lui Hristos pentru a domni împreună cu toÅ£i sfinÅ£ii Săi (Zaharia 14:5; Matei 24:27, 30; Apocalipsa 1:7; 19:11-14; 20:1-6).  

b. JUDECATA FINALÄ‚

Va exista o judecată finală prin care cei răi vor fi judecaÅ£i. ToÅ£i cei ce nu vor fi găsiÅ£i scriÅŸi în Cartea 

VieÅ£ii vor fi încredinÅ£aÅ£i pedepsei veÅŸnice în iazul care arde cu foc ÅŸi cu pucioasă, împreună cu diavolul ÅŸi îngerii lui, cu fiara ÅŸi prorocul mincinos, aceasta fiind moartea a doua (Matei 25:46; Marcu 9:43-48; 

Apocalipsa 19:20; 20:11-15; 21:8).

 

13. CERUL NOU ÅžI PÄ‚MÂNTUL NOU

ViaÅ£a veÅŸnică împreună cu Dumnezeu este o parte din răsplata finală a celor răscumpăraÅ£i.

„Dar noi, după făgăduinÅ£a Lui, aÅŸteptăm ceruri noi ÅŸi un pământ nou, în care va locui neprihănirea“ (2 Petru 3:13; Apoc. 21, 22). 

 

14. MAREA TRIMITERE

Este responsabilitatea fiecărui credincios să-ÅŸi dedice viaÅ£a pentru împlinirea Marii Trimiteri pe care Domnul Isus a dat-o Bisericii Sale. (Matei 28.18-20, Marcu 16.15-20, Fapte 1.8) 

bottom of page